Postnatale yoga: me-time voor kersverse mama's

Postnatale yoga is belangrijk om je lichaam weer energie en kracht te geven. Zwangere vrouwen vinden het heel gewoon om tijdens de zwangerschap yoga te volgen om fysiek soepel en krachtig te blijven en zich voor te bereiden op de bevalling, maar ook na de bevalling verdient je lichaam aandacht!

Postnatale yoga is belangrijk om je lichaam weer energie en kracht te geven. Zwangere vrouwen vinden het heel gewoon om tijdens de zwangerschap yoga te volgen om fysiek soepel en krachtig te blijven en zich voor te bereiden op de bevalling, maar ook na de bevalling verdient je lichaam aandacht!

Wat doet postnatale yoga?

  1. Tijdens de postnatale yoga ligt de nadruk op versterkende oefeningen. Het versterken van de bekkenbodem, de onderrug en de buikspieren staat centraal. Vooral de bekkenbodem verdient extra aandacht. Dat is heel belangrijk voor een snel en goed herstel.
     
  2. Naast het versterken van het lichaam werk je tijdens postnatale yoga ook aan ontspanning. Kersverse mama’s krijgen vaak last van hun schouders en hun nek door het tillen van de baby, de zwaardere borsten en een verkeerde houding tijdens het voeden. Het ontspannen van nek en schouders en het openen van de borst en de schouders staat hier centraal.

    Door het volgen van postnatale yoga bevorder je een goed herstel van je lichaam en word je je bewuster van je houding. De versterkende oefeningen geven je meer energie tijdens een periode waarin wel heel veel van je wordt gevraagd.