Maak je buik en billen klaar voor de zomer!

  • door Mamabaas

Met de zomer voor de boeg breekt het angstzweet ons lichtelijk uit... Om toch nog een beetje, euh, strak te staan in ons badpak of in onze bikini doen we nog snel eventjes een paar buik- en bilspieroefeningen. Nu maar hopen dat het werkt! :-)

Met de zomer voor de boeg breekt het angstzweet ons lichtelijk uit... Om toch nog een beetje, euh, strak te staan in ons badpak of in onze bikini doen we nog snel eventjes een paar buik- en bilspieroefeningen. Nu maar hopen dat het werkt! :-)

Train je buikspieren

  1. Zit op een (bureau)stoel, span je buikspieren en doe alsof je ter plaatse loopt. Doe dit gedurende 30 seconden.
     
  2. Adem in en adem diep uit door je buikspieren aan te spannen, houd deze houding 10 tellen aan en herhaal dit 10 keer.
     
  3. Zit op een (bureau)stoel, hef je twee knieën gelijktijdig omhoog. Bij deze oefening mag je je vasthouden aan de zitting van je stoel. Bekijk hier hoe je het moet doen.
     
  4. Idem het voorgaande, maar hef nu je knieën zijwaarts, afwisselend richting de linker- en de rechterschouder. Bekijk hier hoe je het moet doen.
     
  5. Zit op een (bureau)stoel, hef je twee benen gestrekt op en neer. Doe dit heel langzaam. Bekijk hier hoe je het moet doen.
vrouw doet spieroefeningen tegen muur

Oefeningen voor een strakke bips

  1. Span je billen 5 à 10 tellen aan en laat ze dan opnieuw los. Doe dit 5 keer na elkaar en dit 3 keer per dag. 
     
  2. Span je bekkenbodem 5 à 10 tellen op en laat ze bewust 10 tellen los. Herhaal dit 10 keer en dit 3 keer per dag.
     
  3. Ga met je rug tegen een muur staan, laat je langzaam zakken tot je in de houding komt alsof je op een stoel zit. Houd deze positie 30 à 60 seconden aan.
     
  4. Span je bekkenbodem aan. Eerst zachtjes, dan harder tot je een maximale aanspanning hebt. Laat daarna je bekkenbodem opnieuw geleidelijk aan los. Herhaal dit 10 keer, 3 maal per dag.