Claudia Van Avermaet stoomt ons klaar tegen de zomer – Mama Charlot test uit: haar conclusie

  • door Gastmama

Wil je je terug goed in je vel voelen na de lange lockdown periode, maar weet je niet waar te beginnen? Sport- en voedingsdeskundige Claudia Van Avermaet belooft met haar nieuwe Get Stronger trainingsprogramma een sterker lichaam en een sterkere geest in 30 dagen. 

Wij gingen vorige maand op zoek naar een mama die dit voor ons wilde uittesten. Charlot Callens neemt als alleenstaande mama de zorg voor haar dochtertje Ella op zich.  Bovendien combineert ze dit met een drukke job. Na wat rugproblemen is ze klaar voor een nieuwe start. Ze test voor ons met plezier het Get Stronger programma uit. 

Het programma bestaat uit drie fasen waarin je lichaam zich opbouwt en strakker en fitter wordt. Dankzij praktische work-outs, weekmenu's met lekkere en gezonde recepten en aandacht voor je geest kun je in een maand tijd helemaal fit worden.

Na de derde fase zijn dit de bevindingen van Mama Charlot:

Ook de gerechten uit fase 3 zijn heel goed meegevallen. Enkel de linzensalade was niet mijn ding. De vegan chocoladewafeltjes zijn echt mijn absolute favoriet! Het was aftellen tot deze op het menu stonden. Door al een paar weken het Get-Stronger programma te volgen, ben ik wel vertrouwd met het principe. Zo kon ik beginnen variëren met de recepten, bijvoorbeeld met een aantal restjes die ik nog in de koelkast liggen had.

De work-outs in deze fase waren best pittig. Zeker bij de stronger cardio moest ik mij serieus in het zweet werken en had ik wel wat stijve spieren de dag nadien. Bij het einde van de fase merk ik dat ik ook deze lastige work-outs ondertussen beter aankan.

Wat is de feedback van Charlot na het afronden van het volledige programma?

Ik zou het programma aan iedereen aanraden. Het komt erop aan om de eerste 10 dagen door te bijten. Het food preppen is even aanpassen, maar wordt al snel een gewoonte.

De work-outs zijn aangenaam en zeker niet te zwaar. Het is gemakkelijk dat je de lengte van je work-out kan aanpassen aan de tijd die je hebt. De work-outs zijn bovendien heel verschillend en kan je laten aansluiten bij hoe je je voelt die dag. Als ik eens een dagje vermoeid was, koos ik voor een lichtere work-out zodat ik me niet schuldig moest vallen dat ik die dag niets deed.

 Na 30 dagen voel ik mij goed in mijn vel. Ik zit vol energie. En de weegschaal duidt ook 2.7 kg minder aan! Als ik in de spiegel kijk, merk ik dat ik er gespierder uitzie en ook van vrienden en collega’s krijg ik complimentjes. :-)

Na 30 dagen Get-Stronger, voel ik mij “strong” en gezond! Ik heb al een aantal programma’s gevolgd of geprobeerd te volgen. Dit was het eerste programma dat ik volledig heb afgewerkt met een mooi resultaat.

Ik ga de recepten en work-outs ook na deze maand blijven gebruiken, met natuurlijk af en toe een cheat-maaltijd ;-).  Bedankt dat ik dit programma voor jullie mocht uittesten! Het was een echte meevaller en ik heb mooie resultaten geboekt!

Get Stronger

Wil jij ook aan de slag?

Het boek ‘Get Stronger’ van Claudia Van Avermaet bevat de nodige informatie, heel wat work-outs en lekkere recepten bij elke fase!