Fit en gezond tijdens en na je zwangerschap

  • door Mamabaas

Jouw gezondheid als mama heeft een rechtstreekse impact op de gezondheid van je baby, zowel tijdens de zwangerschap als tijdens de post-partumperiode. Helaas bestaan er nog heel wat misvattingen rond voeding en beweging bij zwangere en net bevallen vrouwen. Nee, je hoeft bijvoorbeeld niet voor twee te eten tijdens je zwangerschap. En is het eigenlijk echt nodig om 6 weken te wachten om opnieuw te bewegen?

Sportvoedingsdeskundige, personal coach én kersverse mama Jennifer Cnops weet alles over een fitte en gezonde zwangerschap en een vlot herstel nadien.

Vanuit haar uitgebreide wetenschappelijke achtergrond als doctor in de bio-ingenieurswetenschappen vertelt ze je in het boek ‘Fit en gezond tijdens en na je zwangerschap’ per trimester wat er allemaal bij jezelf en je baby verandert, hoe je je lichaam fit kunt houden en welke voeding jou en je baby optimaal ondersteunt tijdens de zwangerschap.

Jouw dieet, zowel tijdens je zwangerschap als nadien, speelt namelijk een cruciale rol in de ontwikkeling van je baby. Als je daarbovenop ook nog eens blijft bewegen, verhoogt dat bovendien de kans op een gezonde zwangerschap én een vlotte bevalling.

Maar ook na de bevalling moet je lichaam wennen. Jennifer legt uit wat je in die periode van je lichaam kunt verwachten, geeft aangepaste bewegingstips en toont welke voeding je helpt bij je lichamelijke herstel of bij het geven van borstvoeding.

Kortom, een sterk wetenschappelijk onderbouwd, maar erg toegankelijk boek vol praktische oefeningen, makkelijke recepten en persoonlijke tips.

Fit en gezond tijdens en na je zwangerschap

Meer lezen

Je vindt alle info over het boek hier terug.