Mommy wordt sporty spice, mét terugbetaling!

  • door Mama

Ik zou snel weer aan het sporten slaan hoor, na mijn bevalling. Zodra ik medisch een go kreeg. Eens een sporter, altijd een sporter, right? Intussen is mijn bundle of joy 10 maanden oud en ik ben in al die tijd zo’n 3 keer gaan joggen …

Ergens in mijn hoofd klinkt een klein alarmbelletje. Tijd om project ‘ontzwangeren’ concreet te maken. Uiteraard ben ik er trots op dat ik mama ben, maar mijn lichaam hoeft dat nu niet per se zo nadrukkelijk te verkondigen. Zwembandjes vind ik perfect voor kindjes, maar mijn eigen zwembandjes mogen iets minder opgepompt zijn ;-).

Plan sportief

Dusssss … actie! Plan sportief treedt in werking. En laten we tegelijk ook weer wat de gezonde(re) kant opgaan. Stap 1: tijd om slaatjes en fruit boven te halen en liters water te laten aanrukken. Maar als ik die buik ook effectief een beetje strakker wil krijgen, zal gezond eten alleen niet volstaan…  Over naar stap 2 dus: beweging!

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar in het drukke leven als werkende mama is sporten duidelijk één van de eerste dingen die erbij inschieten. In die paar uurtjes die overblijven als mijn kleintje ligt te knorren moet er nog zoveel gebeuren dat mijn energieniveau ergens onder nul zit tegen dat de strijk gedaan is, de was geplooid en al de rommel – hoe kan een hummeltje van nog geen jaar oud al voor zoveel spullen in huis zorgen?? – opgeruimd. En, we moeten daar eerlijk in zijn, die zetel kan toch verdomd aanlokkelijk zijn. En had ik al vermeld dat ik ook wel hou van mijn portie tv of Netflix?

Sporty spice

Maar goed, je moet er iets overhebben natuurlijk, en dus is het tijd voor een spectaculaire ommekeer: ik tover sporty spice weer tevoorschijn. En dan lijkt een loopclub mij op het lijf geschreven. Vroeger was ik type dat het liefst alleen op pad ging, maar ik merk dat ik een partner in crime eigenlijk best kan gebruiken. Wat extra motivatie door de vastlegde loopmomenten en aanmoediging van anderen. Bovendien zijn de loopjes gepland op de uren die mij het best uitkomen, behoorlijk essentieel als mama-met-niet-zoveel-tijd. Het is perfect om aan een strakker lijf én mijn conditie te werken. Iets wat me nog van pas kan komen om binnenkort achter mijn zoontje te crossen.

 

Ik voel de sportvibe echt weer bovenkomen, dus ik laat me door een vriendin ook warm maken om elke vrijdagvoormiddag mee te gaan naar de les pilates. Die dag ben ik thuis, dus geen excuses! En heb ik al gezegd dat ik ook meteen door kan gaan naar de wellnessruimte nadien? Al was het maar voor een uurtje. Klein zwemmetje, boekje lezen afsluiten met een kwartiertje sauna. Laat dat abonnement maar komen.

Sport- en fitnessvoordeel

Mooi meegenomen: het ziekenfonds OZ speelt hierop in. Word je lid van een sportclub, dan betaalt het OZ een stukje van het lidgeld terug. Dat zorgt meteen voor een vliegende start, toch? In diezelfde lijn biedt OZ je ook een terugbetaling van een deel van je fitnessabonnement. Je kan bij hen trouwens aan een heel voordelig tarief sportlessen volgen, zoals indoor cycling, pilates, yoga, en zelfs een heuse boks workout. No more excuses dus…

Meer nog, zelfs wellness wordt terugbetaald bij het OZ. In het kader van ‘een gezonde geest in een gezond lichaam’, weet je wel  ;-).

Meer weten?

Meer info over de terugbetaling bij het OZ vind je op sport- en fitnessvoordelen of wellnessvoordelen van OZ.

 

Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met OZ. Meer lezen over ons advertentiebeleid kun je hier.